پیام خراسان

آخرين مطالب

آوردگاه نشاط و سلامتی در نمایشگاه بین‌المللی مشهد| گزارش اختصاصی از نمایشگاه تجهیزات ورزشی اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش اگرچه آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی سیسمونی و اسباب‌بازی به‌موازات رویداد مرتبط با صنعت چای، قهوه، شیرینی و شکلات، خبر بزرگ و جذابی است که توانسته پای هزاران نفر از مردم مشهد را به نمایشگاه بین المللی مشهد باز کند اما به‌جرئت میتوان گفت که یکی از نقاط عطف تقویم سالیانه نمایشگاهی مشهد از ساعت 16 امروز (چهارشنبه 18 مهرماه) آغاز به‌کار کرده است؛ هفتمین نمایشگاه تخصصی ورزش و تجهیزات ورزشی درحالی در سالن بزرگ فردوسی برپاشده که از همان ساعات آغازین رویداد، غرفه‌های آن پذیرای صدها خانواده مشهدی و علاقه‌مندان حوزه ورزش و تربیت بدنی است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
از غرفه‌های فروش تا زمین‌های بازی تقریباً صفر تا صد هر آنچه از ورزش ممکن است موردنظر باشد، این روزها در سالن فردوسی نمایشگاه بین‌المللی مشهد وجود دارد. هفتمین نمایشگاه تخصصی ورزش و تجهیزات ورزشی در فضایی به وسعت شش هزار مترمربع، همه روزه از 18 تا 21 مهرماه از ساعت 16 تا 21 میزبان حضور بازدیدکنندگان است و در آن افزون بر 100 شرکت‌کننده از هفت استان کشور به ارائه آخرین محصولات خود در حوزه‌های کف‌پوش و چمن، دستگاه‌های بدنسازی، ملزومات باشگاه‌ها، میز بیلیارد، اتوماسیون و نرم‌افزار باشگاه‌ها، دستگاه‌های ورزش خانگی، تغذیه ورزشکاران و لباس و تجهیزات ورزشی می‌پردازند.
خلاصه بگوییم، اگر این روزها سری به نمایشگاه تخصصی ورزش و تجهیزات ورزشی بزنید، در هر سنی هم که باشید؛ از کودک گرفته تا مرد و زن کهنسال، غرفه‌ای وجود دارد که یک رویداد ورزشی مفرح و جذاب در آن انتظار شما را می‌کشد. از یکسو زمین‌های چمن مصنوعی به‌صورت بی‌وقفه پذیرای نوجوانان فوتبالیست است و از سوی دیگر، پیست‌های اسکیت، دوچرخه‌سواری و تاتامی ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی همچون ووشو با ازدحام دختران و پسران علاقمند مواجه است. آن دسته از مردان و زنانی هم که در سنین میانسالی یا سالخوردگی قرار دارند، به‌طور خاص جذب غرفه‌های مربوط به ورزش‌های همگانی و کوهنوردی می‌شوند تا یا باکیفیت‌ترین تجهیزات مربوط به این ورزش‌ها را با قیمتی مناسب‌تر نسبت به بازار خریداری کنند و یا در گردهمایی‌های پرنشاط آموزشی حاضر شوند.
برپایی غرفه‌های مرتبط با حوزه سلامت شهروندی به همت شهرداری‌های مناطق مشهد و البته رویدادهای متنوع ورزشی توسط هیئت‌های فوتبال، کوهنوردی، دوچرخه‌سواری و ورزش‌های رزمی از جذابیت‌های چشمگیر این نمایشگاه است و به‌موازات همه این‌ها، غرفه‌های وسیع مربوط به زمین‌های ورزش به‌همراه صف‌های طولانی در ورودی هرکدام، تصویر چشم‌نوازی از نشاط و استقبال گرم مشهدی‌ها را به نمایش می‌گذارد.
170 پایگاه ورزشی، دستاورد چشمگیر شهرداری مشهد در حاشیه برگزاری رویداد افتتاحیه، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز تصریح کرد که یکی از اصلی‌ترین کاربری‌های نمایشگاه مشهد، توسعه زمینه‌های ورزش همگانی است. وی افزود: در حوزه ورزش همگانی، تلاش داریم تا آموزش و پرورش را به ترویج ورزش همگانی در سطح نوجوانان و دانش‌آموزان ملزم کنیم. از سوی دیگر، یک جنبه مهم از ورزش‌های همگانی نیز فراتر از سطح مدارس و در سطح جامعه رقم می‌خورد یعنی همین کاری که شهرداری مشهد سال‌هاست توفیقات چشمگیر در آن داشته و 170 پایگاه ورزشی را برای مردمی‌سازی امر ورزش در سطح شهر برپا کرده است.
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: ورزش همگانی ابعاد مختلفی دارد و از ورزش بانوان گرفته تا فعالیت‌های ورزشی ویژه گروه‌های مختلف سنی را دربر می‌گیرد اما به‌طور عام، مقصود ما از ورزش همگانی، زمینه‌ای از فعالیت سلامت‌آفرین است که به‌صورت رایگان و بدون صرف هزینه‌های مالی، همه افراد بتوانند از آن بهره‌مند شوند.
به گفته قاضی‌زاده هاشمی، بخش دیگری از دستاوردهای هفتمین نمایشگاه تخصصی ورزش در مشهد مربوط به تجهیزات ورزشی است؛ یعنی همان زیرساخت‌هایی که چه در حوزه عمومی همچون چمن‌های مصنوعی و تجهیزات ورزشی بوستان‌ها و چه در حوزه‌‌های خاص همچون لوازم مورداستفاده در باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام مورداستفاده قرار می‌گیرد. وی بیان کرد: حدود چهارسال است که شبکه زمین‌های چمن مصنوعی در سطح کشور با حمایت مستقیم حاکمیتی در دست توسعه و تجهیز قرار دارد و این یک فرصت فوق‌العاده است که در نمایشگاه‌های این‌چنینی، بخش خصوصی می‌تواند تولیدات خود را عرضه کند و به نمایش بگذارد.
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌گذاری‌های تشویقی وکلای ملت در حوزه ورزش همگانی نیز بیان کرد: مجلس شورای اسلامی هم در برنامه هفتم و هم در اعتبارات سنواتی از مالیات و عوارض سیگار، سهم ویژه‌ای برای توسعه ورزش‌های همگانی اختصاص داده است. افزون بر این، از محل 10 درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز 27صدم درصد متمرکز بر توسعه زیرساخت‌های ورزشی است و میان ورزش همگانی و ورزش قهرمانی تقسیم می‌شود. علاوه بر این، از یک درصد اعتبارات شرکت‌ها اعم از شرکت‌های دولتی، خصولتی و خصوصی و نیز سرمایه‌گذاری‌های بزرگ حوزه فولاد و پتروشیمی، اعتباری بالغ بر 36 هزار میلیارد تومان به حوزه ورزش اختصاص یافته است.
وی این را هم گفت که موارد گفته شده، گام های قانونی و رسمی مجلس شورای اسلامی در سالهای اخیر بوده و این روند در آینده نیز استمرار خواهد داشت.
مردمی‌سازی ورزش، راهبرد مدیریت شهری در ادامه سیدحسین علوی‌مقدم رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد به تشریح سیاستگذاری‌های شهری در حوزه ورزش پرداخت و گفت: کمیسیون ورزش و جوانان در شورای اسلامی شهر مشهد، برنامه ویژه‌ای دارد تا بتواند همه ظرفیت‌های ورزشی شهر را نظام‌مند کند. چه در حوزه رویدادمحوری و چه در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی، نگاه ما این است که بتوانیم نقش‌آفرین و تأثیرگذار باشیم و بر همین اساس، امروزه جغرافیای ورزشی مشهدالرضا(ع) ترسیم شده تا به‌صورت متمرکز، مثلاً در منطقه 4 بیشتر سالن‌های تشکی و توپی ورزش بانوان افتتاح شود و در مناطق دیگر به شکل دیگر ایفای نقش کنیم.
وی افزود: شاید در ادوار شورا و شهرداری، بی‌سابقه باشد که بیش از دوهزار میلیارد تومان اعتبار به این عرصه تخصیص پیدا کند و 47 درصد، سرانه ورزشی در مناطق مختلف را ارتقا دهد. در حوزه چمن‌های مصنوعی نیز شهرداری مشهد مکلف شده که تا پایان سال، زمین‌های چمن مصنوعی را به‌شکلی چشم‌گیر افزایش دهد و افزون بر این‌ها، پروژه‌های زودبازده نیز به کمک مردم مشهد آمده و مردمی‌سازی ورزش را به شکلی واقعی محقق کرده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/745340/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غلام‌حسین مظفری استاندار جدید خراسان رضوی کیست؟

آشنایی با «غلامحسین مظفری» استاندار جدید خراسان رضوی – آفتاب نو | اخبار ورزشی

مالدیو بهتره یا سریلانکا؟ کدام مقصد بهتر است؟

فولاد خراسان کماکان میدان‌دار بازار میلگرد

مرگ نایاب‌ترین گربه ایران؛ علت چه بود؟

پنج شهید و 12 زخمی بر اثر حمله صهیونیستها به جنوب لبنان (18 مهر 1403)

پزشکیان عازم عشق‌‌آباد خواهد شد

صادرات کالا‌های ایرانی به بنگلادش از کشور‌های ثالث

دروغ پراکنی رسانه‌ای ابزار دشمن برای تضعیف انقلاب است

دستمزد مدیران کنترل کیفیت باید متناسب با سنگینی وظایف باشد

جدایی جنجالی زوج جوان به خاطر خرید لوازم آرایش

انهدام کارگاه ساخت شیشه در یکی از دامداری های بجنورد

افشای علت مرگ نایاب‌ترین گربه ایران

نابودی کارگاه ساخت شیشه در یکی از دامداری‌های بجنورد

آوردگاه نشاط و سلامتی در نمایشگاه بین‌المللی مشهد| گزارش اختصاصی از نمایشگاه تجهیزات ورزشی

آوردگاه نشاط و سلامتی در نمایشگاه بین‌المللی مشهد| گزارش اختصاصی از نمایشگاه تجهیزات ورزشی+ویدئو

آتش‌سوزی مغازه کتابفروشی در بلوار معلم مشهد (چهارشنبه 18 مهر 1403)

جان باختن کودک یک‌ساله بر اثر واژگونی پراید قبل از رسیدن به مشهد (چهارشنبه 18 مرداد 1403)

سرمربی گیتی‌پسند: سپهر صدرا در هفته‌های آتی یقه بسیاری از تیم‌ها را می‌گیرد

حسینی: حواشی ست پنجم به سپهر صدرا ضرر زد

سومین جشن مهر سینمای خراسان رضوی در قوچان برگزار می‌شود

برداشت ونوشک از جنگل‌های استان ایلام

برگزاری پویش دلنوشته با بانو در حرم مطهر بانوی‌کرامت

رونمایی از کتاب از هلال تا وصال در یادواره 117 شهید امدادگر استان سمنان

جانباز 70 درصد «میرآقا جودکی» آسمانی شد

فروش دو میلیارد و 300میلیون دارایی‌های مازاد دولت

کوراش‌کاران برتر نوجوان کشور مشخص شدند

ایران مرکز ولایی مقاومت در جهان است

امروز پرچم مقاومت جهانی به دست فرزندان امیرالمومنین(ع) است

ایرج خواجوی هنرمند تازه فوت شده که بود؟

پارچه و جلیقه‌ی کُرکی، مُهری بر اصالت دوخت سنتی خراسان جنوبی

استعدادیابی و آموزش قرآن در تنها موسسه قرآنی خوسف

یک کشته و2مصدوم بر اثر واژگونی سواری پراید در محور فردوس به بشرویه

فوری/بریز و بپاش دولت برای این دهک ها از امرزو 18 مهر | واریزی جدید ماهانه دولت با توزیع بسته حمایتی از این ماه

اهدای بسته حمایتی به خانواده جانباختگان حادثه معدن طبس

ربوده شدن یک دختر 15 ساله در خراسان جنوبی

76 درصد معادن زغال سنگ کشور در خراسان جنوبی وجود دارد

​تخریب مغازه بازار در بیرجند/ حضور به موقع تیم‌های امدادی

غیبت امباپه؛ یک راز غیرقابل باور در تیم ملی فرانسه

برگزاری نشست هم اندیشی بانوان فعال فرهنگی در خراسان شمالی

5 میلیون دنبال‌کننده فریب؛ راز وحشتناک پزشک‌ نماها فاش شد

حکم جالب قاضی کامیاران

یک راز کوچک برای مریض نشدن در فصل سرما

بازی در نقش دکترای اقتصاد برای ازدواج با دختر پولدار| عروس خانم فالگوش ایستاد به راز دامادی که دزد سریالی بود پی برد

عابر پیاده بر اثر تصادف با پراید در اسفراین فوت شد

روزانه 15 سگ ولگرد در بجنورد جمع‌آوری می‌شود

بجنورد میزبان مسابقات انتخابی تیم ملی کوراش

ابزار جدید ادوبی برای محافظت از آثار هنرمندان در برابر هوش مصنوعی

برگزاری برنامه جشن در کانون پرورش فکریِ کودکان مشهد

(ویدئو) چشم در چشم با خرس قهوه‌ای در جنگل هیرکانی